Ce este Erasmus?
EuRopean Community ActionS for the Mobiliy of University Students – ERASMUS,
cuprinde acţiuni destinate cooperării europene în domeniul învăţământului superior. Prin ERASMUS este sprijinită dezvoltarea dimensiunii europene a studiilor universitare şi postuniversitare, programul acoperind toate disciplinele şi domeniile de studiu.
Ce înseamnă să fii student ERASMUS?
- să studiezi pentru un semestru sau un an întreg la o universitate din ţările Uniunii Europene.
- să beneficiezi de facilităţile şi tehnologiile avansate ale universităţii partenere.
- să cunoşti un alt sistem de învăţământ, noi tehnici de predare şi învăţare.
- să cunoşti alte aspecte ale vieţii de student (European Student)
- să-ţi dezvolţi capacităţile de adaptare si de comunicare interculturală
- contactul cu mentalităţi şi culturi diferite
La ce universitate pot merge în Erasmus?
La una dintre universitățile din Uniunea Europeană cu care UMF Iasi are semnate contracte de colaborare. Informații disponibile aici: http://www.umfiasi.ro/RelatiiInternationale/Pages/ContracteBilaterale.aspx
Ce condiții trebuie să îndeplinesc pentru a putea participa?
Condiţiile care trebuiesc întrunite sunt:
– studentul trebuie să fie cetăţean român, înmatriculat la zi sau student al altei ţări, înregistrat la cursuri regulate într-o instituţie de învăţământ superior / universitate din România, care are un permis de rezidenţă temporară/permanentă eliberat de autoritaţile române competente;
- să aibă rezultate academice bune în anul universitar anterior şi să nu aibă restanţe;
- studentul ERASMUS trebuie să fie înmatriculat la un program de studiu ce conduce la diploma de Licenţă, Master sau Doctor la universitatea care oferă disponibilităţile de mobilitate;
- studentul beneficiază de recunoaşterea academică a perioadei de studiu încheiată la universitatea parteneră precum şi a rezultatelor obţinute laexamene şi alte forme de verificare;
– studentul ERASMUS este scutit de plata taxelor de şcolarizare la universitatea parteneră; dacă studentul plăteşte taxă de şcolarizare la universitatea de origine, va continua să plătească şi pe durata calităţii de student ERASMUS;
- bursele acordate studenţilor de către universitatea de origine vor continua să fie plătite acestora pe parcursul perioadei de studiu ca student ERASMUS la universitatea parteneră;
- studentul ERASMUS trebuie să fi dobândit suficientă cunoaştere a limbii în care sunt predate cursurile la universitatea parteneră preferabil atestat cu nivel B1;
Ce documente sunt necesare pentru candidatură?
- Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, completată la toate rubricile (Anexa 1 – cetățeni din țări UE, Anexa 2 – cetățeni din țări non-UE);
- Certificatul de naştere – copie legalizată sau copie şi traducere legalizată;
- Copie legalizată sau copie şi traducere legalizată a certificatului de căsătorie, în cazul în care numele înscris pe actele de studii nu coincide cu cel din actul de identitate;
- Copie simplă a actului care atestă domiciliul stabil în străinătate;
- Copie simplă a actului de identitate sau a paşaportului sau, după caz, traducerea legalizată;
- Copie legalizată sau copie şi traducere legalizată a diplomei de bacalaureat sau, după caz, a atestatului, emis de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educației, de recunoaştere a diplomei de acces în învăţământul superior, obţinut în străinătate;
- Foile matricole, în copii legalizate sau copii şi traduceri legalizate, care atestă situaţia şcolară pentru anii de studii absolviţi, care să conţină disciplinele, notele, numărul de credite şi numărul de ore de curs pentru fiecare disciplină, emis de instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul;
- Programele analitice pentru materiile studiate în instituţia de învăţământ superior de la care provine solicitantul, în copii legalizate sau copii şi traduceri legalizate;
- Adeverință oficială din care să rezulte sistemul de notare aplicat în instituția în care a studiat, precum și echivalarea acestuia cu Sistemul European de Credite Transferabile (sistemul ECTS) și traducerea legalizată, după caz;
- Copie legalizată după atestatul de absolvire a anului pregătitor de limbă română sau certificatul de competenţă lingvistică pentru limba de predare şi de examinare a programului de studii pentru care optează, nivel minimum B2 (cu excepţia celor care au această limbă ca nativi şi dovedesc cetăţenia ţării care are respectiva limbă ca limbă oficială);
- Declaraţie pe propria răspundere că studiile efectuate anterior nu au fost întrerupte ca urmare a exmatriculării datorate încălcării prevederilor codului de etică şi deontologie al universităţii de provenienţă (în limba română sau, după caz, franceză sau engleză).
Cum si unde se organizeaza selectia?
Selecţia se organizează la Oficiul Programe Comunitare Relaţii Internaţionale din cadrul Universităţii (vis-à-vis de Rectorat) în lunile aprilie – mai (pentru primul semestru sau pentru un an universitar) iar în funcţie de finanţare, în luna octombrie – noiembrie doar pentru mobilităţile ce vor avea loc în semestrul al doilea.
Lista studenţilor admişi va fi afişată la afişierul destinat programului ERASMUS – RECTORAT. Studenţii selectionaţi sunt aşteptaţi la Biroul Erasmus pentru a completa o serie de formulare care se trimit la universitatea parteneră.
Deplasarea are loc în septembrie – octombrie (pentru semestrul de iarnă) si ianuarie – februarie (semestrul de vară).